Wednesday, July 2, 2008

:: politik punye citer ::

ha sejak bile aku tertarik ngan cite2 politik ni???? ish2.. maner xnye hari2 bace newspaper muke depan asyik2 pasal politik.. politik.. politik.. sampai kadang2 aku pun rase bosan.. cube la citer pasal kumbang terbang ker.. ikan laga ker.. best gak..hahaha.. (sengal gak aku ni)...

sebenarnye bukanye aku xnk bace pasal politik... tp bg aku politik sekarang ni dh kotor.. maksud aku politik itu telah dikotorkan oleh org yg bermain politik itu.. sebenarnye politik tidak salah tetapi org yg bermain politik itu yg telah mengotorkannye dan membuat aku naik bosan ngan politik sekarang. memang kite digalakan utk berpolitik tetapi dgn cara yg betol dan utk kepentingan rakyat dan menyenangkan rakyat.. ni kadang2 ahli parlimen bergaduh mcm budak2 tak masuk tadika lagi.. mcm org yg xde akal fikiran..

bg aku kalau nk masuk politik tu biarla ketepikan kepentingan diri kite dan pk kepentingan rakyat.. pk mcm maner nk majukan negara.. dan jgn nk susahkan rakyat yg sedia susah.. ni x kadang2 bende yg mengarut jer diorang buat.. org lantik suruh mewakili rakyat utk menyampaikan suare rakyat.. bukannye nk tgk diorang bergaduh mcm budak2.. adei diorang nie..

cubelah diorang bermain politik dengan sebersih yg blh.. maksud aku bukannye pakai clorox ker.. sabun fab ker.. dynamo ker.. tp dengan tidak menjatuhkan org lain dgn cara yg kotor dan tidak menggunakan duit rakyat utk kepentingan diri sendiri.. gunakanlah kuasa yg telah diberikan utk mengeluarkan rakyat dr kemiskinan.. entah la.. kalau aku nk taip byk lagi kot..tp aku malas dh nak taip.. ok la.. chaley oraley

p/s : aper yg aku merepek mlm ni pun aku xtau.. hahaha.. betulnye sengal aku mlm ni..

12 comments:

Afida Anuar said...

Ajis, politik bukan sekarang kotor. Dah berzaman dah kotor...

Yang semalam bergaduh, mencarut, maki dalam parlimen bukan perkara baru. Semalam tv3 suku tu tunjuk, kira sikit. Yang lain berlambak lagi..

Nampak dr gaya bahasa karangan ko ni ajis, ko layak jadi wakil rakyat;)

aziz said...

hahaha... tu la fida.. nanti aku buat parti cap basikal.. nk join? hahaha...

Afida Anuar said...

Adeh ko ni, x abis2 ngn parti cap basikal. Buat nama mantap ckit.. baru de klas...hihi..

NI orang dengar basikal pun...nk join pkir soploh kali dulu..kuikuikui

saizulhafiz said...

fida kalo psl politik mmg laju...smua parti main kotor.xde yg bersih...mls nk gado2..tp aku tahu t fida mesti bangkang..hahahaha.

Lyter Kaka said...

politik..politik..politik...cube bincang psl politeknik lak ke....

Afida Anuar said...

Adeh ko ni saizul.. mne ko tau aku bangkang. Mentang2 aku pembangkang..so ko ingat semua bende la aku nk bangkang? x semustinye beb. Yang baik aku terima, yang salah aku tolak.. PEACE NO WAR..hahaha

En.Lyter Kaka sori la, En.Saizul ni mmg x sah kalau tak sembang politik. Sy cakap bab lain, lam kepala dia politik..politik..politik..huhuh

Apa bab politeknik yang En.Kaka nak bincang?? Ok je, no hal nk bincang bab politeknik lak pasni:D

aziz said...

wei lyter bincang pasal politeknik xbest.. kite bincang pasal poliklinik la.. br best.. blh bincang pasal mc, pasal ubat, pasal nurse... hahaha...

norahahmad said...

A'ah tul tu ajis..ko ckp la psl poliklinik psl ubat..aku kan dh jd mangsa ubat yang slh dibagi kt aku..tu aku jd...sakit teruk baru lepas ni..hihhihi.,,aku nk wat isu ni..wajar ke aku saman poliklinik ...yg bg ubat slh tu..hihihihahha xserasi dgn body ku..

aziz said...

ha tu la nora.. betoi tu.. ni mesti kes doc tu xcheck betoi2.. main kasi ubat jer.. ko kasi balik kat doc tu ubat tu ko suh die pulak telan.. hahaha.. jahat gile aku..

Lyter Kaka said...

tu psl la ko pn jd mangsa..haha

aRo said...

patutla ajis slalu 'hi'..
kuat telan ubat rupenya hohohoho...

aziz said...

hahaha.. tu la pasal.. lain kali makan ubat nyamuk la br tak high.. hahaha..

 

blogger templates | Make Money Online