Sunday, December 21, 2008

::Cara-cara menukar tayar kereta yang bocor::

Cara-cara menukar tayar kereta yang bocor :


langkah 1 : letakan 'jack' di tempat yg betul (sila lihat gambar dibawah)


langkah 2 : Longgarkan nat pada rim tayar anda


langkah 3 : 'Jack' kereta anda sehingga anda blh mengeluarkan tayar kereta anda


langkah 4 : Buka nat pada rim kereta anda

langkah 5 : Keluarkan tayar kereta anda yang bocor untuk diganti dengan tayar 'spare'


langkah 6 : Masukan tayar 'spare' dan ketatkan nat semula


langkah 7 : bergambar dengan kereta yang telah anda gantikan tayarnya


gambar setelah tayar bocor digantikan dengan tayar 'spare'


p/s : Jangan lak korang saje2 gi bocorkan tayar kereta korang semate2 nak mencube tukar tayar kereta yang bocor.

terima kasih kpd photographer(hid a.k.a tot a.k.a siti) sebab tolong ambik gambar semua diatas

8 comments:

natni said...

poyos seyh

kui3

^____^

sitizero said...

mcm cantekkkk he gmba aku amek kan?
hahahaha...
=)

M@YaZ said...

ajis .. ko kena pesan semua orang .. kena isi angin tayar spare juga.. jangan bila dah pancit, mau tukar ngan spare .. spare pun tarak angin. Wakakakaka.

sarah said...

ijat..ko cm perli aku jek.huhu..
tetibe sibok komen kt sini :D

Lyter Kaka said...

kalo nak masukkan tayar spare tu ke sportrim ori cmne plk? hehe

lily said...

heh. tak pasal2 kete ako jadik model kejap. tapey tolley lawan ajis si model utame. dude, thankies mucho!tuntut tao ko nye lunch dgn ako nnt.

agHoo said...

power sial

aziz said...

intan -> sekali sekale.. hahahaha

hid -> thanx tlg ambik gamabr tu..

ijat -> ijat kalau tayar spare pun xde angin aku xleh nk tlg la..

sarah -> tidak salah utk memberi komen disini..

lyter -> suruh org kedai pasang..

lily -> nanti aku bayar royalti gambar kete ko tu yer..

aro -> power aper? power rangers ker?

 

blogger templates | Make Money Online